email: parisaivalis@gmail.com

.........................................................δεν είναι του θέλοντος ουδέ του τρέχοντος, αλλά του ελεούντος Θεού..................................................................................

***************** * 10ος του 2016 μ.Χ. * *************************************** * * * ********************************************************

Τρίτη, 28 Ιουνίου 2011

O ¨Τροχός και η ζωή" κάθε μήνα στο Αρκαδικό Βήμα


δείτε και τις υπόλοιπες σελίδες της Εφημερίδας μας στο:

....Είκοσι τρία χρόνια κοντά στους Αρκάδες ανά τον κόσμο...
...για τους φίλους και φίλες που θα ήθελαν να λαμβάνουν την Εφημερίδα
και να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια να συνεχίσει την έκδοσή της,
μπορούν να μας την ζητήσουν να τους την στείλουμε
η ετήσια συνδρομή είναι 20 ευρώ και η εξαμηνιαία 10 ευρώ.
Με δώρο ένα βιβλίο των εκδόσεων της εφημερίδας μας,
αλλά και δωρεάν δημοσιεύσεις όπως μικρές αγγελίες (πωλήσεις ακινήτων κ.ά.),
κοινωνικά (γάμους, βαφτίσια, πένθη), κ.ά.

Κυριακή, 19 Ιουνίου 2011

Ο Σεμπαστιάν Οζιέ κατέκτησε το Ράλι Ακρόπολις


Σε θρίαμβο του Σεμπαστιάν Οζιέ και της Citroen εξελίχθηκε το Ράλι Ακρόπολις. Ο Γάλλος οδηγός με Citroen DS3 WRC κατέκτησε την πρώτη θέση, αφήνοντας δεύτερο τον ομόσταυλό του Σεμπαστιάν Λεμπ. Στην τελευταία ειδική διαδρομή στο Λουτράκι ο Οζιέ κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμα των 10,5 δευτερολέπτων από τον Λεμπ και πανηγύρισε την κατάκτηση του 61ου Ράλι Ακρόπολις.

Βέβαια ο Λεμπ παρά την ήττα του διατηρήθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος οδηγών και οδεύει ολοταχώς για την κατάκτηση του 8ου συνεχόμενου παγκόσμιου πρωταθλήματος του WRC. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Φιλανδός οδηγός Μίκο Χιρβόνεν με Ford Fiesta RS.

*από το: AlphaTV News

Τρίτη, 7 Ιουνίου 2011

"Αρχή της Αμυντικής οδήγησης"


.... Οι κανόνες οδικής κυκλοφορίας αναφέρονται σε ομαλές συνθήκες, όπου ο δρόμος είναι ο πλέον κατάλληλος, η κυκλοφορία ομαλή, η κατάσταση οδηγού και οχήματος καλή, το περιβάλλον δεν προκαλεί "εμπόδια" στον οδηγό ούτε προβλήματα στο οδόστρωμα και οι άλλοι που χρησιμοποιούν τον δρόμο, με οποιαδήποτε ιδιότητα) οδηγοί, επιβάτες, πεζοί, εργάτες, συνεργεία κ.λπ.), σέβονται και εφαρμόζουν τους σχετικούς κανόνες.
Σ' αυτά ακριβώς τα στοιχεία βασίστηκε ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας εν τη γενέσει του. Με άλλα λόγια έδειξε εμπιστοσύνη ότι όλα τα παραπάνω εφαρμόζονται απ' όλους και καθιερώθηκε η λεγόμενη "Αρχή της Εμπιστοσύνης".
Για παράδειγμα, αφού έχω πράσινο φως, άρα όλοι οι άλλοι το γνωρίζουν και πειθαρχούν σ' αυτό. Επομένως δεν έχω κανένα λόγο να διακόψω την πορεία μου ή να μειώσω ταχύτητα ή να προβώ σε κανένα πρόσθετο έλεγχο. Οπότε διασχίζω τον κόμβο με την ίδια ταχύτητα που κινούμαι.
Όταν όμως η "Αρχή της Εμπιστοσύνης" άρχισε να χάνει έδαφος, γιατί όλοι οι χρήστες των οδών δεν σκέφτονται το ίδιο, όταν επιβεβαιώθηκε ότι, κατά κανόνα, σε κάθε τροχαίο ατύχημα υπάρχει ανθρώπινο λάθος, δηλαδή τροχαία παράβαση και όταν τα τροχαία ατυχήματα άρχισαν να πληθαίνουν, εισήχθη στον Κ.Ο.Κ. ένας νέος όρος, η "Σύνεση", οπότε καταργήθηκε η "Αρχή της Εμπιστοσύνης" και καθιερώθηκε - θεσμοθετήθηκε η "Αρχή της συνετής οδήγησης", που σημαίνει πλέον θα λαμβάνονται υπόψη ό,τι ιδεατές συνθήκες, που αναφέρθηκαν παραπάνω, είναι ενδεχόμενο να μην υπάρχουν, οπότε ο οδηγός θα πρέπει να τα έχει πάντα υπόψη του έτσι ώστε να αποφύγει το μοιραίο.
Εμείς τώρα προτείνουμε να προχωρήσουμε όλοι μαζί ένα βήμα παραπέρα. Να καθιερώσουμε την "Αρχή της Αμυντικής οδήγησης". Είναι ο καλύτερος τρόπος για να κρατήσουμε τον εφιάλτη ενός δυστυχήματος μακριά.
Η αμυντική οδήγηση επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει πλήρως το όχημά του και να είναι σε θέση να προβλέψει και να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά όποιον κίνδυνο προκύψει.
Η αμυντική οδήγηση θέλει τον οδηγό, εκτός από το να τηρεί τον Κ.Ο.Κ., να λαμβάνει υπόψη τις πληροφορίες που του παρέχει το περιβάλλον, το οδόστρωμα, η κυκλοφορία και να είναι σίγουρος ότι έχει καταλάβει τις προθέσεις των άλλων.
Παραδείγματα αμυντικής οδήγησης:
1. Λογική ταχύτητα
2. Κατολισθήσεις, πάγος, λάσπη, νερά, λάδια είναι εμπόδια που μπορεί να συναντήσουμε ξαφνικά
3.Σε αγροτικούς δρόμους (ζώα, αγροτικά μηχανήματα βραδέως κινούμενα)
4. Οι πρώτες σταγόνες βροχής, ιδιαίτερα μετά από μεγάλη ξηρασία, δημιουργούν ολισθηρό οδόστρωμα
5. Απόσταση ασφαλείας (από κάθε προπορευόμενο όχημα)
6. Μάτια "δεκατέσσερα" (συγκεντρωμένη σκέψη)
7. Ελέγχω, έστω και αν έχω προτεραιότητα
8. Εξασφαλίζω πάντοτε επαρκή ορατότητα (κατά το προσπέρασμα)
9. Τη νύχτα, ένα όχημα χωρίς φώτα, ένας πεζός με σκούρα ρούχα, μπορούν να ζωντανέψουν τον εφιάλτη ενός δυστυχήματος
10. Ποτά και φάρμακα επιβραδύνουν τα ανακλαστικά σας
11. Η αμυντική οδήγηση για τον δικυκλιστή είναι θέμα "Ζωής ή θανάτου"
12. Κανένας οδηγός δεν είναι ανταγωνιστής σας
..............

Αυτά και άλλα πολλά ενδιαφέροντα και σημαντικά για την ασφαλή μας μετακίνηση στους ελλαδικούς δρόμους παρέχει στο βιβλίο του, "Η Συμβολή του Ανθρώπου στην Οδική Ασφάλεια", ο κ. Θεόδωρος Παυλίδης του Παύλου, ο οποίος είναι Ανώτερος Αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας και πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και έχει ασχοληθεί διεξοδικά με το θέμα της πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων.

Και πριν ξεκινήσουμε κάθε διαδρομή -μικρή ή μεγάλη- ας ζητήσουμε τη Χάρη, το Έλεος και γενικά τη Βοήθεια του Θεού Πατέρα εν τω ονόματι του Υιού Του Ιησού Χριστού.

ΠΑΝΤΟΤΕ ΜΕ ΚΡΑΝΟΣ...



...όταν κινούμαστε με τη μηχανή ("έστω και για λίγα μέτρα" μου είχε πει πριν λίγα χρόνια ένας τελειόφοιτος της Ιατρικής 'που είχε δει πολλά'), αλλά για άλλη μια φορά μου το επιβεβαίωσε η καθημερινότητα... κι αυτό έγινε όταν έπεσε στη κατεβασμένη ζελατίνα του κράνους μου μια μύγα και ακούστηκε σαν χοντρό χαλίκι... κι όταν μετά από λίγο σταμάτησα την βρήκα νεκρή στον γιακά μου. Αν δεν φόραγα κράνος με κατεβασμένη ζελατίνα θα είχε μπει ίσως στο μάτι μου και με 80 χλμ/ω δεν θα ήταν ότι καλύτερο...

Σάββατο, 4 Ιουνίου 2011

Στα παλιά λεωφορεία, την παλιά εποχή....

οι συζητήσεις έδιναν και παίρναν
Ο κόσμος μιλούσε ελεύθερα,
οι άνθρωποι επικοινωνούσαν
λες και ήταν παλιοί γνώριμοι.








* Ο Σταύρος Π. Αϊβαλής
την δεκαετία του '50
εργάστηκε στα ΚΤΕΛ Αθηνών




...από άλλες εποχές...
Η ιστορία των αστικών λεωφορείων στην Αθήνα

Στις αρχές του 20ου αιώνα, το κράτος είχε δώσει άδειες για την λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών σε ιδιώτες λεωφορειούχους, οι οποίοι, το 1952, ίδρυσαν έξι Κοινά Ταμεία Εκμετάλλευσης Λεωφορείων, τα ΚΤΕΛ, που λειτουργούσαν υπό την εποπτεία του - από το 1941 ιδρυθέντα - Οργανισμού Ελέγχου Αστικών Συγκοινωνιών.


Ακόμη, το 1929 ιδρύθηκε η Ηλεκτρική Εταιρεία Μεταφορών (ΗΕΜ) που είχε ως αρμοδιότητα να λειτουργήσει τραμ, τρόλλεϋ και λεωφορεία στις κεντρικές περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά, αλλά από το 1956 περιορίστηκε στα τρόλλεϋ, για να καταργηθεί τελικά το 1970 και να δώσει τη θέση της στον σημερινό ΗΛΠΑΠ.

Το 1961 ιδρύεται η πρώτη κρατική εταιρεία αστικών συγκοινωνιών με την επωνυμία Αστικές Συγκοινωνίες Περιοχής Αθηνών (ΑΣΠΑ), γνωστή και ως 7ο Κ.Τ.Ε.Λ., ενώ τελικά, το 1977, αφαιρούνται δια νόμου οι άδειες λειτουργίας Αττικής Συγκοινωνίας από τους ιδιώτες ιδιοκτήτες λεωφορείων. Τότε ιδρύονται η Επιχείρηση Αστικών Συγκοινωνιών (η οποία καταργήθηκε το 1992) και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών για το σχεδιασμό, το συντονισμό και την εποπτεία του όλου συστήματος συγκοινωνιών της Πρωτεύουσας, που το 1993 έγινε ο σημερινός ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών) με τις ίδιες αρμοδιότητες.

Το 1994 ιδρύθηκε η Εταιρεία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), σκοπός της οποίας είναι η εκτέλεση και εκμετάλλευση του συγκοινωνιακού έργου με θερμικά λεωφορεία, στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ.

















* Στα κάποια από αυτά τα λεωφορεία εργάστηκε με ευσυνειδησία πολλά χρόνια ο μπάρμπα-Σταύρος Αϊβαλής από το Ελληνικό Γορτυνίας πρώτα σαν οδηγός και μετέπειτα σαν εισπράκτορας για να αναθρέψει τη φαμίλια του εκείνα τα δύσκολα χρόνια... Αιωνία σου η μνήμα αγαπημένε μας πατέρα...http://staurosaivalis.blogspot.com/2010/12/3.html

εδώ στην φωτογραφία με την στολή που πάντα ήταν άψογη, καλοσιδερωνόταν από την κυρά-Αθηνά... ελπίζουμε να είναι στην αγκαλιά του Κυρίου... θα σας θυμόμαστε πάντα...