email: parisaivalis@gmail.com

.........................................................δεν είναι του θέλοντος ουδέ του τρέχοντος, αλλά του ελεούντος Θεού..................................................................................

***************** * 11ος του 2017 μ.Χ. * *************************************** * * * ********************************************************

Τρίτη 7 Ιουνίου 2011

"Αρχή της Αμυντικής οδήγησης"


.... Οι κανόνες οδικής κυκλοφορίας αναφέρονται σε ομαλές συνθήκες, όπου ο δρόμος είναι ο πλέον κατάλληλος, η κυκλοφορία ομαλή, η κατάσταση οδηγού και οχήματος καλή, το περιβάλλον δεν προκαλεί "εμπόδια" στον οδηγό ούτε προβλήματα στο οδόστρωμα και οι άλλοι που χρησιμοποιούν τον δρόμο, με οποιαδήποτε ιδιότητα) οδηγοί, επιβάτες, πεζοί, εργάτες, συνεργεία κ.λπ.), σέβονται και εφαρμόζουν τους σχετικούς κανόνες.
Σ' αυτά ακριβώς τα στοιχεία βασίστηκε ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας εν τη γενέσει του. Με άλλα λόγια έδειξε εμπιστοσύνη ότι όλα τα παραπάνω εφαρμόζονται απ' όλους και καθιερώθηκε η λεγόμενη "Αρχή της Εμπιστοσύνης".
Για παράδειγμα, αφού έχω πράσινο φως, άρα όλοι οι άλλοι το γνωρίζουν και πειθαρχούν σ' αυτό. Επομένως δεν έχω κανένα λόγο να διακόψω την πορεία μου ή να μειώσω ταχύτητα ή να προβώ σε κανένα πρόσθετο έλεγχο. Οπότε διασχίζω τον κόμβο με την ίδια ταχύτητα που κινούμαι.
Όταν όμως η "Αρχή της Εμπιστοσύνης" άρχισε να χάνει έδαφος, γιατί όλοι οι χρήστες των οδών δεν σκέφτονται το ίδιο, όταν επιβεβαιώθηκε ότι, κατά κανόνα, σε κάθε τροχαίο ατύχημα υπάρχει ανθρώπινο λάθος, δηλαδή τροχαία παράβαση και όταν τα τροχαία ατυχήματα άρχισαν να πληθαίνουν, εισήχθη στον Κ.Ο.Κ. ένας νέος όρος, η "Σύνεση", οπότε καταργήθηκε η "Αρχή της Εμπιστοσύνης" και καθιερώθηκε - θεσμοθετήθηκε η "Αρχή της συνετής οδήγησης", που σημαίνει πλέον θα λαμβάνονται υπόψη ό,τι ιδεατές συνθήκες, που αναφέρθηκαν παραπάνω, είναι ενδεχόμενο να μην υπάρχουν, οπότε ο οδηγός θα πρέπει να τα έχει πάντα υπόψη του έτσι ώστε να αποφύγει το μοιραίο.
Εμείς τώρα προτείνουμε να προχωρήσουμε όλοι μαζί ένα βήμα παραπέρα. Να καθιερώσουμε την "Αρχή της Αμυντικής οδήγησης". Είναι ο καλύτερος τρόπος για να κρατήσουμε τον εφιάλτη ενός δυστυχήματος μακριά.
Η αμυντική οδήγηση επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει πλήρως το όχημά του και να είναι σε θέση να προβλέψει και να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά όποιον κίνδυνο προκύψει.
Η αμυντική οδήγηση θέλει τον οδηγό, εκτός από το να τηρεί τον Κ.Ο.Κ., να λαμβάνει υπόψη τις πληροφορίες που του παρέχει το περιβάλλον, το οδόστρωμα, η κυκλοφορία και να είναι σίγουρος ότι έχει καταλάβει τις προθέσεις των άλλων.
Παραδείγματα αμυντικής οδήγησης:
1. Λογική ταχύτητα
2. Κατολισθήσεις, πάγος, λάσπη, νερά, λάδια είναι εμπόδια που μπορεί να συναντήσουμε ξαφνικά
3.Σε αγροτικούς δρόμους (ζώα, αγροτικά μηχανήματα βραδέως κινούμενα)
4. Οι πρώτες σταγόνες βροχής, ιδιαίτερα μετά από μεγάλη ξηρασία, δημιουργούν ολισθηρό οδόστρωμα
5. Απόσταση ασφαλείας (από κάθε προπορευόμενο όχημα)
6. Μάτια "δεκατέσσερα" (συγκεντρωμένη σκέψη)
7. Ελέγχω, έστω και αν έχω προτεραιότητα
8. Εξασφαλίζω πάντοτε επαρκή ορατότητα (κατά το προσπέρασμα)
9. Τη νύχτα, ένα όχημα χωρίς φώτα, ένας πεζός με σκούρα ρούχα, μπορούν να ζωντανέψουν τον εφιάλτη ενός δυστυχήματος
10. Ποτά και φάρμακα επιβραδύνουν τα ανακλαστικά σας
11. Η αμυντική οδήγηση για τον δικυκλιστή είναι θέμα "Ζωής ή θανάτου"
12. Κανένας οδηγός δεν είναι ανταγωνιστής σας
..............

Αυτά και άλλα πολλά ενδιαφέροντα και σημαντικά για την ασφαλή μας μετακίνηση στους ελλαδικούς δρόμους παρέχει στο βιβλίο του, "Η Συμβολή του Ανθρώπου στην Οδική Ασφάλεια", ο κ. Θεόδωρος Παυλίδης του Παύλου, ο οποίος είναι Ανώτερος Αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας και πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και έχει ασχοληθεί διεξοδικά με το θέμα της πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων.

Και πριν ξεκινήσουμε κάθε διαδρομή -μικρή ή μεγάλη- ας ζητήσουμε τη Χάρη, το Έλεος και γενικά τη Βοήθεια του Θεού Πατέρα εν τω ονόματι του Υιού Του Ιησού Χριστού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου