email: parisaivalis@gmail.com

.........................................................δεν είναι του θέλοντος ουδέ του τρέχοντος, αλλά του ελεούντος Θεού..................................................................................

***************** * 10ος του 2016 μ.Χ. * *************************************** * * * ********************************************************

Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου 2012

Τροχαία ατυχήματα: Και σε αυτό οι χειρότεροι της Ευρώπης


Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/01/2012 εφημερίδα "Η ΑΥΓΗ"

    ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΟΥΒΙΔΗ*

    Η Ελλάδα έχει 113 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων με μέσο ευρωπαϊκό όρο τους 62 και μόλις 25 στη Σουηδία

    Η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη αποτελεί ένα ανερχόμενο αίτιο των τροχαίων συμβάντων, πολλά από τα οποία είναι θανατηφόρα ακόμα και αν ο παραβάτης κινείται με «μικρή» ταχύτητα. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργαισμό Υγείας, η ανάλυση εκατοντάδων χιλιάδων τροχαίων συγκρούσεων έδειξε ότι: αν αυτοκίνητο κτυπήσει πεζό, ποδηλάτη η μοτοσικλετιστή με ταχύτητα 50 km/h, η πιθανότητα πρόκλησης θανάτου είναι 85%. Σε πλαγιομετωπική σύγκρουση αυτοκινήτων, όταν το προσπίπτον αυτοκίνητο κινείται με 70 km/h, η πιθανότητα θανάτου φτάνει επίσης στο 85%.
    Οι αναλύσεις αυτές και όχι αυθαίρετοι ερασιτεχνισμοί οδήγησαν στο συμπέρασμα της διεκδίκησης εκτεταμένων ζωνών ταχύτητας με όρια τα 30km/h μέσα στον αστικό ιστό και ιδιαίτερα στις περιοχές πυκνής δόμησης που περιλαμβάνουν κατοικίες, σχολεία, πάρκα κ.λπ.
    Αν και δεν έχει γίνει αντιληπτό στη χώρα μας (μάλλον θα το μάθουμε γύρω στο 2021), διανύουμε ήδη τη δεύτερη χρονιά της δεκαετίας δράσης για την οδική ασφάλεια (2011-2020) με στόχο τη δραστική μείωση των τροχαίων συγκρούσεων και των συνεπειών τους. Της προσπάθειας αυτής, από την οποία απέχουμε διακριτικά προφανώς ως μη έχοντες πρόβλημα, ηγούνται ο ΟΗΕ και ο Π.Ο. Υγείας. 1.300.000 νεκροί από τροχαία παγκόσμια κάθε χρόνο (και με αυξητική τάση) μάλλον αποτελούν λόγο ανησυχίας.
    Ωστόσο η χώρα μας, έχοντας κατακτήσει τη χειρότερη θέση την Ευρώπη σε αριθμό θανάτων από τροχαία με 113 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων με μέσο ευρωπαϊκό όρο τους 62 και μόλις 25 στη Σουηδία, διεκδικεί το δικαίωμά της οι κάτοικοί της να έχουν διπλάσιες πιθανότητες θανάτου στον δρόμο από τον μέσο Ευρωπαίο και σχεδόν πενταπλάσιες από τον κάτοικο της Σουηδίας.
    Τον περασμένο Σεπτέμβριο το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο υιοθέτησε 103 μέτρα για την Οδική Ασφάλεια και τα πρότεινε στις κυβερνήσεις. Οι αποφάσεις του βέβαια δεν είναι δεσμευτικές. Ανάμεσα στα προτεινόμενα μέτρα είναι και η δημιουργία ζωνών με όριο τα 30km/h. Φυσικά είναι γνωστόν πως οι ελληνικές κυβερνήσεις ιδιαίτερα τώρα τελευταία δεν ανέχονται υποδείξεις από ξένους!
    Στους περισσότερους δρόμους της Αθήνας το όριο ταχύτητας είναι 50 km/h. Υπάρχουν επίσης αρκετοί όπου το όριο είναι 60 η και 80km/h. Δεν είναι λίγοι αυτοί που δεν σέβονται αυτά τα όρια. Δεν είναι λίγοι αυτοί που περνάνε με κόκκινο. Και επίσης δεν είναι λίγοι αυτοί που συνδυάζουν και τα δύο.
    Χωρίς έκπληξη ακούσαμε τον τ. υπουργό Κ. Κουλούρη να «αναλαμβάνει την ευθύνη» για το ότι πέρασε με κόκκινο τέσσερις διαδοχικούς σηματοδότες στην Καλλιρρόης έχοντας στο αυτοκίνητο και το ανήλικο παιδί του. Τα όσα ακολούθησαν είναι λίγο - πολύ γνωστά. Δεν αναφερόμαστε καθόλου στο 2ο μέρος της ιστορίας γιατί ήδη απ αυτά που αναφέραμε ο «ημεδαπός οδηγός» (σύμφωνα με την ανακοίνωση της αστυνομίας) έπρεπε να είχε συλληφθεί και παραπεμφθεί στο αυτόφωρο για πρόκληση διατάραξης των συγκοινωνιών και για έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο.
    Αντ' αυτών επελέγει να αφεθεί ελεύθερος (ο αστυνομικός στο νοσοκομείο) και να παραπεμφθεί στα αρμόδια κανάλια όπου τον κατακεραύνωναν προς τέρψιν του φιλοθεάμονος κοινού όλοι αυτοί που είχαν υψώσει δίχτυ προστασίας σε όλους τους παραβατικούς εν ενεργεία υπουργούς (αναλυτική παρουσίαση: «Και νεκρός ενίκα». Θέατρο του Δρόμου. Καλλιρρόης και Βουλιαγμένης γωνία 7.1.2012, ώρα 11.30 μ.μ., στο www.sostegr.wordpress.com).
    Ανάμεσα στις καταγγελίες Κουλούρη προς τον «Χρηστάκη» Παπουτσή για «αγνωμοσύνη» επειδή δεν τα συγκάλυψε όλα, στους δοξαστικούς του Χ. Παπουτση για την πλήρη εφαρμογή των νόμων που οδήγησε στην απελευθέρωση του Κουλούρη, τη σιωπή του υπουργού Δικαιοσύνης Μ. Παπαϊωάννου και την εξαφάνιση κάθε αρμόδιου εισαγγελέα η αλήθεια προσπέρασε την πραγματικότητα. Μια ακόμα ευκαιρία να αναδειχθεί το ζήτημα των τροχαίων εγκλημάτων, των όρων αναπαραγωγής τους και της δεδομένης αμνήστευσής τους χάθηκε. Φωτίζοντας την ιδιορρυθμία του δράστη τα ΜΜΕ φρόντισαν να μείνει στο σκοτάδι το πανομοιότυπο και η παντοδυναμία των δραστών. Ώς πότε;

    *Μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του πανελλαδικού συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα»

    Δέκα πράγματα που σίγουρα δεν είναι γνωστά για την παραβίαση του κόκκινου
    * Εσείς και οι αγαπημένοι σας κινδυνεύετε να τραυματιστείτε από τροχαίο που οφείλεται σε παραβίαση ερυθρού σηματοδότη περισσότερο απ' οποιοδήποτε άλλου τύπου τροχαίο περιστατικό.
    * Η παραβίαση κόκκινου είναι η συνηθέστερη αιτία πρόκλησης τροχαίου σε αστικά περιβάλλοντα.
    * Κάθε 20 λεπτά στις πόλεις κάποιος παραβιάζει έναν ερυθρό σηματοδότη.
    * Την τελευταία δεκαετία 9.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους λόγω παραβίασης ερυθρού σηματοδότη.
    * Υπολογίζεται ότι 165.000 μοτοσυκλετιστές, ποδηλάτες και πεζοί τραυματίζονται κάθε χρόνο από οδηγούς που παραβιάζουν ερυθρούς σηματοδότες.
    * Οι μισοί απ' αυτούς που πεθαίνουν λόγω παραβίασης ερυθρού σηματοδότη δεν είναι καν οι ίδιοι παραβάτες -είναι συνεπιβάτες, άλλοι μοτοσυκλετιστές, πεζοί ή ποδηλάτες.
    * Σχεδόν το 93% των οδηγών θεωρεί ότι η παραβίαση σηματοδότη είναι μη αποδεκτή και απαράδεκτη οδική συμπεριφορά, παρόλα αυτά 1 στους 3 οδηγούς παραβίασε κόκκινο τις τελευταίες 30 ημέρες.
    * ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ συμβαίνουν 7 θανατηφόρα τροχαία και 1.000 με τραυματίες σε σηματοδοτημένες διασταυρώσεις στις ΗΠΑ.
    * Το οικονομικό κόστος των τροχαίων ξεπερνά τα 230 δισ. δολάρια τον χρόνο.
    * Οι τραγωδίες και το κόστος των παραβιάσεων ερυθρού σηματοδότη μπορούν να αποτραπούν.

    (Τα στοιχεία αφορούν τις ΗΠΑ - πηγή υπουργείο Μεταφορών, 2010)


    http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=663354

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου