email: parisaivalis@gmail.com

.........................................................δεν είναι του θέλοντος ουδέ του τρέχοντος, αλλά του ελεούντος Θεού..................................................................................

***************** * 10ος του 2016 μ.Χ. * *************************************** * * * ********************************************************

Σάββατο, 6 Μαρτίου 2010

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΜΑ *




Ορμή= Μάζα x V ταχύτητα


Αυτό το νόμο να τον θυμόμαστε ΠΑΝΤΟΤΕ.


Παράδειγμα: (θέμα: Τούρκος από τον 8ο όροφο και 8 άνδρες της Πυροσβεστικής).


Στα δελτία ειδήσεων των ΜΜΕ πριν καιρό κάποιος απελπισμένος Τούρκος πολίτης απειλούσε να «πηδήξει» από τον 8ο όροφο στο δρόμο. Οκτώ (8) άνδρες της Πυροσβεστικής έχουν τεντώσει ένα τεντόπανο και ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ (!;) ότι θα μπορέσουν να συγκρατήσουν και να σώσουν τον υποψήφιο αυτόχειρα. Αυτός τελικά πηδάει και δαλύεται στο λιθόστρωτο, καθώς επίσης τραυματίζονται τα δάκτυλα και βγαίνουν τα νύχια των περισσοτέρων πυροσβεστών.


Γιατί άραγε;


Ο απελπισμένος Τούρκος πέφτοντας από τον 8ο όροφο ανέπτυξε ταχύτητα περίπου 70 χλμ/ώρα η οποία πολλαπλασιαζόμενη (x) με τα 80 περίπου κιλά του, δημιούργησε μία ορμή 70x80=5.600 κιλών, δηλαδή 5,5 τόνων!


Είναι τουλάχιστον ανόητα αφελές, οι άνδρες της Τουρκικής Πυροσβεστικής να πιστεύουν ότι μπορούν να σηκώσουν ένα «τεντόπανο» επάνω στο οποίο έχει «παρκάρει» ένα φορτηγό 5,5 τόνων. Θεώρησαν, δηλαδή, οι «αγαθοί» αυτοί άνθρωποι ότι θα μπορούσαν να σηκώσουν ο καθένας 700 κιλά!


«Τρέμε Καχιασβίλη με τα μόνο 240 κιλά σου…»



Στατιστική δυστυχημάτων


Πού και με ποιες ταχύτητες συμβαίνουν τα περισσότερα σοβαρά δυστυχήματα;


Το 82% με λιγότερο από 60 χλμ/ώρα και σε απόσταση μικρότερη από 40 χλμ. από το σπίτι μας. Δηλαδή στις πόλεις.


Το 8% στην Εθνική οδό με μεγάλη ταχύτητα.


Το 10% στους Επαρχιακούς δρόμους.


Πόριμα της Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής, ΚΕΠΠΑ (Παν/μιο Αθηνών) καθώς και Πανευρωπαϊκή και Παγκόσμια «στατιστική».



Crash-test


Με αυτή βέβαια τη λογική τα Crash-Test των αυτοκινήτων γίνονται με 56-60 km/h.


Ούτως ή άλλως ο ανθρώπινος οργανισμός ΔΕΝ αντέχει βίαιες επιβραδύνσεις και G που προκύπτουν από άμεσους μηδενισμούς ταχυτήτων μεγαλύτερων των 80 χλμ/ω (σε τοίχο, με αυτοκίνητο βέβαια).


Αποτέλεσμα: οι εσωτερικές αιμορραγίες που δημιουργούνται από τη σύνθλιψη ζωτικών οργάνων.


Ταχύτητα


Αλήθεια, τι είναι για εσάς η ταχύτητα των 30 χλμ/ω;


Α) Η ταχύτητα εκκίνησης, τόσο μικρή που δεν τη «γράφει» καλά-καλά το κοντέρ σας;


Β) Η ταχύτητα πρόσκρουσης στο λιθόστρωτο του πεζοδρομίου αν πηδήξουμε από τον 30 όροφο.


Γ) Η ταχύτητα με την οποία ένας δρομέας 60 μ. περνά και κόβει το νήμα του τερματισμού στον κλειστό στίβο και που για σταματήσει χρειάζεται 20 μέτρα «ομαλή» επιβράδυνση και βίαιη επαφή με τα αφρολέξ που υπάρχουν στις άκρες του σταδίου.


Μπορείτε να φανταστείτε τι θα συνέβαινε αν στο νήμα υπήρχε ένα αόρατο για τους δρομείς άθραυστο κρύσταλλο επάνω στο οποίο θα «έσκαγαν» με την τελική ταχύτητά τους των 30+ χλμ/ω;


Θα συνθλίβονταν!


Θα μείνουμε λοιπόν στην ταχύτητα των 30 χλμ/ω (όριο ταχύτητας κατοικημένων περιοχών, που ανήκουν σε μερικούς σοβαρούς Δήμους) και θα αποδείξουμε γιατί εμπλεκόμαστε σε τροχαία ατυχήματα με τόσο «μικρές» ταχύτητες σε «γειτονιές». Αρχικά, ένας λόγος εμπλοκής είναι ο υπερβολικός πια αριθμός κυκλοφορούντων οχημάτων, μοτοσικλετών, ποδηλάτων, πεζών, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη συχνότητα «συνάντησης», βίαιης επαφής και σύγκρουσης μεταξύ τους.


Παράδειγμα


Ένα όχημα που κινείται με 30 χλμ/ω διανύει 8,5 μ. κάθε 1 δευτερόλεπτο.


Ακόμη: ο χρόνος αντίδρασης ενός φυσιολογικού ατόμου (σε ετοιμότητα) σε ένα απλό (όχι σύνθετο) οπτικό ερέθισμα είναι στην καλύτερη περίπτωση 1’’! (ο Σουμάχερ αντιδρά σε 0,5’’).


Άρα, αν μας προκύψει ξαφνικά και απρόβλεπτα κάποιο εμπόδιο, καθώς εμείς «ταξιδεύουμε» με 30 χλμ/ω, τι θα γίνει; Θα χρειαστούμε 1’’ για να αντιδράσουμε. Δηλαδή θα αρχίσουμε (!) να φρενάρουμε μετά από 8,5 μέτρα! Και ακόμη 5,5 μέτρα ωφέλιμο φρενάρισμα για να σταματήσουμε (σε πολύ καλό ελληνικό οδόστρωμα με Σ προσφ.: 0,6).


Συνολικά δηλαδή 14 ολόκληρα μέτρα μέχρι να ακινητοποιηθούμε!




* (συνέχεια από το βιβλίο του Ιαβέρη «εθνικό θέμα»)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου